Urząd Marszałkowski oficjalnie poinformował o zakończeniu przetargu na promocję województwa Kujawsko-Pomorskiego, Bydgoszczy oraz Torunia na pokładach samolotów na trasach międzynarodowych. Dzięki przetargowi dwa z samolotów irlandzkiego przewoźnika będą miały logo województwa Kujawsko-Pomorskiego na kadłubie. Promocja przez 3 lata będzie kosztować nas 13,8 mln zł.

Za promocję zapłaci Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego (53%), wraz z największymi miastami, w zależności od wielkości – Bydgoszcz 30% oraz Toruń 17%. Oprócz naklejek na dwóch kadłubach, w skład promocji wchodzą: reklama w magazynie pokładowym, reklama na szafkach bagażowych wewnątrz samolotów, baner na głównej stronie linii oraz wysyłanie maili do pasażerów.

Ryanair w przetargu wystartował w konsorcjum z Toruńską Agencją Rozwoju Regionalnego, ponieważ nie jest dozwolone bezpośrednie dotowanie linii lotniczych przez samorządy. Niecała kwota przeznaczona na przetarg (27 mln zł) została wykorzystana i w planach jest kolejny przetarg w której mogą wystartować inne linie lotnicze.

Niedługo będą znane wyniki negocjacji z Ryanairem, w sprawie nowych połączeń, które mogą pojawić się wiosną przyszłego roku. Miejmy nadzieję, że nowe połączenia ułatwią tanie latanie z Bydgoszczy, ponieważ ostatnio bardzo trudno jest znaleźć jakieś ciekawe propozycje na tanie loty z Bydgoszczy.